تالیفات

 

مقدمه

 

خود باختگی، خود کم بینی و غریبه پرستی از امراض شایع و رایج امروزه است. خود برزگ بینی و غرور و دیگران را به چشم حقارت دیدن هم از گرفتاری‌هایی است که دست‌آورد دشمنان است. لازم است که ما درد خود را چاره کنیم و به خویشتنِ خویش برگردیم و اندکی باور کنیم که ما آنچنان که به ما تلقین کرده‌اند نیستیم و دشمنان ما، آنچنان که گفته‌اند، نیستند. ما را با قرص خواب‌آور به خوابی عمیق فرو برده‌اند و خودشان قرص توهّم‌زا مصرف می‌کنند، لذا ما در خوابیم و خُرناسه می‌کشیم و آنها با خیال خام و تصوّراتشان بدمستی می‌کنند. جوان ما با عدم شناخت گذشته، مشغول آه کشیدن است و غیر جوانمان با یک سفر خارج رفتن و برگشتن، مدّت‌ها آب و رنگ خارجی‌ها را به رخ می‌کشد.

در یک کلمه باید این جوان و آن میانسالِ ما بدانند که ریشه تمدن پر زرق و برق امروز دنیای خارج، سرمایه‌ی متفکّران ماست و ریشه عقب افتادگی برخی کشورهای اسلامی هم به تلقینات دشمن بستگی دارد. جوان باید بداند که روزگاری دنیای پیشرفته غرب و اروپا با دیدن صنعت لوله بخاری که ما ساخته بودیم تعجب کرده و ما را تحسین کرده، که عجب صنعتی ساخته‌اید!! روزگاری تمامی وسایل و ابزار علمی پزشکی به دست ما مسلمانان ساخته شده و امروز برخی کشورها آب مصرفی معدنی خود را محتاج همان غریبه‌هایند. بهترین سلاح برای دفاع را مسلمانان ساخته و کشف اتم از خلاقیت‌های یک طلبه حوزه بوده است، و امروز ما را برای خریدن سیم خاردار محتاج خود کرده‌اند!

پدر علم شیمی، شاگرد امام صادقg ما بوده و ما امروز شربت سرماخودگی خود را با برچسب نام لاتین و مارک خارجی می‌خوریم.

ما باید یک سیلی هشدار دهنده به صورت خود بزنیم و خود را از خواب عمیقی که در آن فرو رفته‌ایم بیدار کنیم.

آری؛ اصل دین را زمانی مسیحیّتِ بد بخت و بدنام، به بدنامی کشیده است و اصل مذهب را دولتمردان بدبخت‌تر از آن‌ها یعنی سلسله‌های قاجار و پهلوی.

خوب است جوانان ما بدانند که ما نه دولت خمود قاجاریم و نه ملّتِ تحت سلطه‌ی پهلوی. ما را خدا آزاد آفریده و امروز زمینه این آزاداندیشی برایمان فراهم است. پس بیاندیشیم و خود راباور کنیم. هم خودشناس شویم و هم دشمن رابشناسیم وسپس این تفکر را به کلّ جهان به ویژه ملّت‌های مسلمان صادر کنیم.

امروزه رهبر اندیشمندمان مستقیماً طی نامه‌ای به جوانان اروپا و آمریکا، آنان را به خودباوری و رجوع به متن وحی دعوت می‌کند، چون می‌داند که اگر کسی اسلام را از کتاب اسلام یعنی قرآن بخواهد، مستغنی و مستبصر می‌شود.

سزاوار است تحصیل کرده‌های ما از این فرصت طلایی استفاده کرده، به قرآن و متون مستحکم دینی رجوع کرده و ابهاماتی که دارند را از اهلش که قرآن آنها را معرفی کرده بخواهند که فرمود: «فَاسئَلُوا اَهلَ الذِّکر اِن کُنتُم لا تَعلَمون».[1]

اگر چیزی را نمی‌دانید از اهل علم و دانشمندان سؤال کنید.

این مجموعه، اطلاعاتی از آنچه باید بدانیم را فراراه ما قرار داده است تا با سربلندی هرچه بیشتر به اسلامی که از آن دم می‌زنیم، ببالیم و صفحاتی از شناسنامه خود و احوال دشمن را به دیگران بشناسانیم.

امید است خداوند این عمل قلیل را از ما با لطف کثیرش بپذیرد.

سید حسن موسوی خراسانی

ربیع الاول 1436

 

نسخه pdf کتاب آنچه خود داشت 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.